Atakent Anket
Mahallemizde daha fazla görmek istediğiniz sosyal etkinlik nedir?
Spor Müsabakaları 540 %25
Sanat Faaliyetleri 649 %30
Panel ve Söyleşi 74 %3
Kültür Gezileri 354 %16
Eğitim Kursları 529 %25
  Atakent Sayac
 

 

Tekil Çoğul

* Dün

477 564

* Bugün

540 771

* Toplam

817574 1428500
Toplam 8 kişi online
Temel Tüketici Hakları
Temel Tüketici Hakları
TÜKETİCİ KİMDİR?
 
    Tüketici; bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel (Dernekler gibi) kişidir. Yani TÜKETİCİ ticari amaçları olmadan bir mal ya da hizmet satın alan kişidir.
 
 
BİZİ HANGİ KANUN KORUR?
 
    * Tüketici Sorunları Hakem Heyeti.
 
    Tüketici haklarınızla ilgili karşınıza çıkacak sorunların çözüm yeri Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleridir. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Kaymakamlık bünyesinde bulunurlar. İl Hakem Heyetleri de Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğünde bulunur.
 
    Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne (TSHH) hiçbir ücret ödemeden başvurulabilir ve hakkınızı arayabilirsiniz. Yaptığınız başvuru tarih ve sırasına göre en geç üç ay içinde hakem heyetince görüşülüp karara bağlanmak zorundadır.
 
    Hakem heyetlerinin her sene belirlenen limitler dahilinde verdiği kararlar mahkeme kararı hükmündedir, satıcı karara uymazsa icra hakkınız vardır. Hakem Heyetleri dilekçenizi kabul etmek ve cevap vermek zorundadır.   
 
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ:
 
* Bilinçli tüketici örgütlü tüketicidir,
* Alışverişten önce ihtiyacını net olarak belirler,
* Bütçesini gereksiz yere zorlamaz,
* İhtiyacını kararlaştırdıktan sonra piyasa araştırması yapar,
* Ürün etiket bilgilerine dikkat eder,
* Üreticisi belli olmayan malı satın almaz,
* Tartı ve ölçü aletlerinin kullanımına dikkat eder,
* Belgesiz alışveriş yapmaz,
* Yorgun, keyifsiz, aç iken alışveriş yapmaz,
* Aldatıcı reklamlara kanmaz,
* İsraf etmez,
* Kredi kartı ve kredi kullanımına dikkat eder,
* Haklarını bilir ve arar.
 
AYIPLI MAL / HİZMET NEDİR?
 
    Tüketicinin haklı olarak beklediği yararlarda eksiklik olması, bu yararların tamamen ortadan kalkması ya da yarar yerine zarar verir durumda olması hallerinde, bu mallar ayıplı mal/hizmet'tir.
 
    Tüketici, mal eline geçtiği andan itibaren otuz gün içerisinde (ayıp ilk bakışta anlaşılmacayak durumda ise yani ayıp gizli ise bu süre 2 yıldır) ayıbı satıcıya (iadeli taahhütlü mektupla) bildirip;
 
   - Bedel iadesi,
   - Değiştirme,
   - Ayıp oranında bedelden indirim,
   - Ücretsiz tamir haklarından birini isteyebilirsiniz.
 
KAPIDAN SATIŞ:
 
    Kapıya gelen pazarlamacılardan bir ürün satın aldığınızda (Bunu önermiyoruz) hiçbir gerekçe göstermeksizin ürünü teslim aldığınız veya sözleşmeyi imzaladığınız tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahipsiniz. Cayma hakkınızı satıcıya iadeli taahhütlü mektupla veya noterden göndereceğiniz ihtarname ile yapabilirsiniz.
 
    Ayrıca satıcı firma üzerine düşen yükümlülükleri yapmamışsa satıştan cayma için yedi günlük süre sınırı yoktur, sözleşme geçersizdir.
 
FİYAT ETİKETLERİ NASIL DÜZENLENMELİ?
 
    Malların üzerinde kolaylıla görülebilir, okunabilir şekilde o malla ilgili tüm vergiler dahil fiyat, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması zorunludur.
 
   Etikette yazan fiyat ile kasada size söylenen fiyat arasında fark olması halinde, tüketici lehine fiyatı ödeyerek ürünü satın alabilirsiniz.
 
GARANTİ:
 
    Garanti süresi malın teslim alındığı tarihten itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Bu süre zarfında garanti kapsamındaki her türlü servis hizmeti ücretsizdir.
 
    Ürün serviste 15 iş gününü aşacak şekilde kalacaksa, bu süre zarfında ihtiyacınızı karşılayacak benzer özelliklere sahip ürünü satıcı size vermek zorundadır. Servis süresi 30 iş gününü geçemez, bu süreyi aştığı durumlarda satıcı tüketicinin ürününü değiştirmek veya para iadesi yapmak zorundadır.
 
HAKSIZ ŞART NEDİR?
 
   Bir mal hizmet satan tarafından tek taraflı olarak hazırlanan, tüketiciyle müzakere etmeden, sözleşmeye koyduğu, iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine olan her şart haksız şarttır.
 
    Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikkle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir ve bu tür sözleşmelerde geçen tüketicinin aleyhine olan her şart geçersizdir. Taraflardan birini tükecinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.
 
    Haksız bir şart varsa veya mecburi düzene aykırı ise tüketici bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüğün ifası istendiğinde karşı tarafa sözleşmenin veya haksız şartın geçersiz olduğunu ve bu nedenle hiçbir yükümlülük altında olmadığınızı, susmanız ikrar anlamına gelebileceğinden bildirmenizi tavsiye ederiz.
 
KREDİ KARTI AİDATLARI VE BANKA HESAP ÜCRETLERİ:
 
    Kredi kartı sözleşmleri (Banka aksini kanıtlamadıkça) tek taraflı hazırlanan sözleşmeler olduğundan ve imzaladığınız sözleşmenin içeriğinde değişiklik yapma imkanınız olmadığından, bu sözleşleye dayanarak alınan her ücret haksızdır. Sizden kesilen bu ücretleri isteyebilirsiniz.
 
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNE GÖRE;
 
    0-6 yaş arası çocuklar ücretsizdir. İstendiği takdirde %50 indirimli bilet alabilirsiniz. 0-6 yaş çocuklar ve yaş şartı aranmaksızın engelliler için bilet ücreti %50 indirimli olarak düzenlenir.
 
ÖZEL HASTANELER YÖNETMELİĞİNE GÖRE;
 
    En az bir yatak olmak kaydıyla, yatakların %3'ü fakir ve muhtaç hastaların tedavisi için ayrılır.
 
     Ticari reklam ve ilanların kanunlara, Reklam kurulunca belirlenen ilkelere, genel ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına uygun, dürüst ve doğru olması esastır. Bu esaslara uymayan reklamları en kolay şekilde 444 1 178 no'lu telefon numarasından RTÜK'e şikayet edebilirsiniz.
 
    Trafik kazasında yaralanmış kişilşer Güvence Hesabı Yönetmeliği gereği Devlet Hastanelerinde ücretsiz muayene ve tedavi hakkına sahiptir.
 
    Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi tüm tüketicilere ücretsiz danışmanlık hizmeti vermektedir.
 
    Başvuru Merkezi her yıl 20.000'den fazla mağdur tüketiciye ücretsiz hukuki yardımda bulunuyor. Elektrik, su, doğalgaz, otoyol, iletişim gibi birçok kamusal hizmete yapılan zamları iptal ettirdi ve iptal davaları açmaya devam ediyor.
 
    Tüketici lehine birçok yasal düzenlemenin gerçekleşmesinde TBMM başta olmak üzere ilgili bütün kamu otoritesi nezdinde baskı grubu olarak çalışmalarını sürdürüyor.
 
    Tüketicinin güvenli gıdaya ulaşımı başta olmak üzere piyasa denetimini gerçekleştiriyor. Tüketici hakları, kaliteliyaşam, hak arama bilinci gibi birçok konuda bilimsel çalışmalarda bulunuyor.
 
    Tüketiciler Birliği tüm bu çalışmaları sadece üye ve gönüldaşların bağış ve aidatlarıyla gerçekleşmektedir.
 
    Tüketiciler Birliği; objektif bir tüketici örgütü olma sorumluluğuyla hiçbir ticari, siyasi ve idari kuruluştan bağış, yardım kabul etmez, sponsorluk ve reklam ilşkisine girmez.
 
    Tüketiciler Birliği'nin bu çalışmalarına katkıda bulunabirsiniz. Tüketiciler Birliği'ne üye olarak aidat ödeyebilir, bağışta bulunabilir, çalışmalarına katılarak katkı sağlayabilirsiniz. Her türlü ayni ve nakdi yardımda bulunarak çalışmaları destekleyebilitsiniz.
 
Türkiye Finans Katılım Bankası Fatih Şubesi Tüketiciler Birliği Hesap Numaraları:
TL 92312-1 / EURO 92312-101
 
 

Bu haber toplam 8306 kez okunmuştur.

Sizin Adınız Soyadınız :

Arkadaşınızın Adı Soyadı :

Arkadaşınızın E-mail Adresi :

   

 Tebligat Listesi

  Adınıza gelen bir tebligat olup olmadığını aşağıdaki arama bölümünü kullanarak çok kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz.
Aşağıdaki bölümden arama şeklini seçetikten sonra aranılcak kelimeyi girerek ara butonuna basınız.
 

 

 Sık Sorulan Sorular
Kimlik kağıdı çıkarmak için ne gerekir? Trafik cezasını nereye yatırmalıyım? Tapu işlemleri için hangi evraklar gereklidir?
Resmi kurumlardaki işlemler ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruların cevabını öğrenmek için tıklayınız?
 

 

 Haberlist

Atakent mahallesi ile ilgili haberler ve duyurulardan ilk sizin haberiniz olsun istermisiniz?
E-mail adresiniz :  
 

 

 İletişim Bilgileri

0212 693 21 21
0212 693 00 35
atakent@atakent-muh.gov.tr
Atakent Mahallesi 1.Etap 19.Sokak No:3 K.Çekmece / İSTANBUL
34307
 

Copyright © 2005-2008 atakent-muh.gov.tr

© Desing By Ata